Aggressioner mot mänskligheten - Inkompetent personal på plats (gästskribent)

Inkompetent personal på plats (gästskribent)

Du har cirka två timmar på dig att hitta någonting att ha på dig på middagen du blivit bjuden på. Det är lördag och Malmös shoppinggata, Gågatan, går in i sista öppna timmarna för helgen.
 
Där står jag. Tittar runtom mig för att försöka bli inspirerad av kläderna i skyltfönstret. Men icke. Detta ögat låter sig inte bli lurad av dockorna med de fula, tråkiga plaggen. Vad skymtar jag? BikBok, Lindex, KappAhl, H&M, Zara med mera.... Bara tråkiga komersiella lågprisklädesbutiker. Jag blir tvingad att gå in på Gina Tricot, de ser ut att ha en fin klänning som passar till evenemanget. 
 
Går in i butiken och slås direkt av en välbekant doft (sedan högstadiet). Jag känner stanken av svett. Och billig parfym någon så mödosamt försökt dölja doften med. 
Nåväl, försöker leta mig fram bland alla 16-åriga tjejer och crop tops (WTF är det för fel på mänsligheten?) till butikspersonal för att fråga om klänningen jag spanat in. Hon möter mig inte med blicken, är allmänt otrevlig och framför allt riktigt fult klädd. Hur i hela världen kunde hon få jobb i butik, och varför var jag så korkad att gå fram till just henne! Jo, det ska jag säga er. Det var bara hon och två andra i personalen, de andra stod bakom kassorna. Denna tjejen plockade kläder från provrummen (ännu en varningsklocka, i know).
När jag frågade om klänningen tittade hon på mig som en fyraåring. En helt vanlig no brainer som fått privilegiet att jobba på stråket Gågatan i Malmö. Hon bemötte mig inte med varken profession eller vänlighet. Hon kunde förstås inte hjälpa mig.
 
Vad jag vill ha sagt med detta inlägg?
Malmö stad. Skärp er. Varför la ni ner alla dessa instutioner för lågbegåvade personer? Varför, lågpriskedjor, anställs personer som inte har det minsta servicetänk? Varför FINNS det bara lågprisbutiker på detta shoppingstråk, mitt inne i Malmö? Hur kommer det sig att folk ens handlar där?
Många frågor och jag är fortfarande mållös.
 
Tacka vet jag butiker där jag som kund blir behandlad med respekt och värdighet!
 

Kommentarer:

1 Charlie :

Bitches be crazy

2 Soffi:

Jag tycker om malmös shopping jätte fina butiker och nära till allt typ emporia mobilia triangeln ja allt annars älskar ja nät shoppa på nelly

Svar: lol
aggressionermotmanskligheten.blogg.se

3 fokki:

Varför är du så dum å gå ut 2 timmar innan du ska på bjudning

Svar: okej. :(
aggressionermotmanskligheten.blogg.se

Kommentera här: